Naar boven

Hoe word je fit in 2017?

Door #bodytalk - 10 januari 2017 -
Zo zijn er tal van mogelijkheden om fit te worden of te blijven. Wat vind jij prettig om je fit te voelen? Houd je van sport of let je liever op je voeding. Zoek je ontspanning of ga je voor inspanning? Wij geven je graag inspiratie om dit jaar goed te beginnen. Of misschien wil je het juist dit jaar wel anders doen dan vorig jaar. Wat dacht je van...

Blauwe bessen óf pure chocolade?

Blauwe bessen
Pure Chocolade
 
Wist je dat blauwe bessen supergezond zijn? De blauwe bes heeft een goede werking op hart- en bloedvaten. Dit komt door de stof anthocyaan, die de bes zo'n mooie blauwe kleur geeft. Daarnaast bevatten blauwe bessen antioxidanten, die weer een belangrijke rol spelen bij het verouderingsproces. En wist je dat antioxidanten ook ontstekingsremmend en cholesterolverlagend zijn en beschermen tegen verschillende ziekten, zoals kanker? Dus varieer met je voeding en kies eens iets vaker voor de blauwe bes!

Ben je geen fan van fruit, maar ben je een echte chocoladeliefhebber? Niets aan de hand. Dan is pure chocolade iets voor jou. Wist je dat je bij het eten van pure chocolade het geluksstofje endorfine vrij komt? Dat geeft je een prettig gevoel en de geur van chocolade werkt rustgevend op je hersengolven, waardoor je in een zelfde staat kan komen als die tijdens een meditatie. Verderop in deze blog lees je nog meer over mediteren. En waar wij ook blij van worden, is dat pure chocolade het liefdeshormoon fenylethylamine bevat; hetzelfde hormoon dat je aanmaakt als je verliefd bent. Dit helpt in ieder geval om je blij, opgewerkt en toch ook wel fit te voelen :-). 

Bootcamp of mediteren?

Bootcamp
Mediteren 
Feel fit, feel free. De één voelt zich goed wanneer hij of zij zichzelf enorm inspant en actief bezig is, terwijl de ander zich juist in zijn of haar element voelt als die zichzelf overgeeft aan rust op een onspannen manier. Beide manieren kunnen overigens net zó inspannend zijn. Wat je heel veel ziet is Bootcamp. Sporten in de buitenlucht. Het is veelal een combinatie van kracht- en conditietraining in één. Tijdens de bootcamp loop je vaak naar verschillende locaties en maak je gebruik van attributen, zoals boomstam gooien en touwtje springen. Bij de krachtoefeningen gebruik je nagenoeg alleen maar je eigen gewicht en eigenlijk alles wat de omgeving te bieden heeft. Kijk eens bij jou in de buurt of er Bootcamps worden gegeven. Wellciht een idee om eens een proeflesje bij te wonen. 

Mediteren. Weet jij wat het inhoudt?



Wintersport of dagje sauna?


Wintersport
Sauna

Bron: gezondetips.nl

Je houdt ervan of je houdt er niet van! We hebben het over wintersport. Bij wintersport hebben veel mensen de associatie met kou, nat en vies weer. Maar wist je dat de combinatie van de frisse buitenlucht, de geur van de natuur en het in beweging zijn, een hele goede uitwerking heeft op het menselijk lichaam. Als je eenmaal op die latten staat en actief bezig bent dan heb je niet meer in de gaten dat er kou is. Word je fit door op wintersport te gaan of krijg je heel veel energie van een dagje sauna?  

Een dagje naar de sauna gaan is heerlijk en ook nog eens heel gezond. Wanneer je in de sauna zit stijgt je lichaamstemperatuur naar zo'n 39 graden. Daardoor gaan de huidporiën open staan en gaan je zweetklieren aan het werk. Verder verlaagt naar de sauna gaan je bloeddruk. 

Kortom, jij gaat lekker op een relaxte manier fit het jaar in! Heb jij nog meer fit tips voor ons? Deel ze dan vooral met ons.